Tenis

Na jeden mecz tenisa składają się liczne półprzysiady, skłony i rotacje tułowia, dynamiczne wymachy ramion oraz jak najszybsza zmiana ułożenia i położenia ciała. Dobry tenisista, to sportowiec, który w sposób nieprzeciętny opanował wszystkie powyższe składowe. Dla młodych adeptów tego sportu oraz zaawansowanych graczy przygotowaliśmy szczegółowy trening motoryczny, którego założeniem jest poprawienie podstawowych cech motorycznych. Nasz trening oparty został na wielu metodach i formach opracowanych specjalnie dla tenisistów. Poprawia więc siłę, koordynację, szybkość i gibkość – cechy kluczowe dla każdego profesjonalnego zawodnika.

Lekkoatletyka

Nasza miłość, pasja, styl życia. Sztukę uprawiania tego sportu opanowaliśmy prawie do doskonałości. Jest dla nas ogromną radością i nobilitacją, że możemy podzielić się z wami owocami naszej długiej nauki, doświadczeniem zawodniczym i trenerskim. Projekt Ruszzbloku powstał po to, aby pokazać piękno królowej sportu w całej okazałości. Lekkoatletyka to przecież wspaniała całość w wielości; to dyscyplina składająca się z konkurencji sprinterskich, wytrzymałościowych, rzutowych oraz skoczności, słowem, stanowi reprezentację kultury fizycznej w ogóle. Jesteśmy dumni, że możemy wpisać się w znakomite tradycje naszego kraju i kontynuować promowanie tego sportu, rozpoczęte przez naszych lekkoatletów na przestrzeni lat. Jeżeli chcesz razem z nami wyruszyć w podróż ścieżkami treningu lekkoatletycznego, to nie znajdziesz lepszego miejsca – jesteśmy tu dla Was, dla głodnych ruchu dzieci i pragnących nowych doznań dorosłych, a nawet dla wiecznie niezaspokojonych sportowych dusz.

Piłka nożna

Przeciętny piłkarz w trakcie 90 min meczu pokonuje 12 km, jednak nie jest to bieg jednostajny składają się na niego szybkie odcinki przeplatane truchtem i marszem. Nowoczesna piłka nożna wymaga od zawodnika aby był coraz szybszy, szybko się regenerował, w ułamku sekundy reagował na zdarzenia na boisku. Pragniemy nauczyć biegu ekonomicznego z wyeliminowaniem przyruchów, zwiększyć zakres ruchu kończyn, obniżyć ryzyko kontuzji.

Ćwiczenia realizowane w trakcie zajęć będą się sprowadzały do optymalnego wykorzystania możliwości każdego zawodnika poprzez:

– poprawę techniki biegu (wydłużenie kroku, dynamikę odbicia, zachowanie rytmu biegu, prawidłową pracę rąk, poprawę ekonomiki biegu),

– poprawa techniki i dynamiki startu (faza odbicia, pierwsze kroki biegu, wykorzystanie rąk jako siły zamachowej),

– poprawienie reakcji startowej (wyostrzenie reakcji zawodnika na bodźce, przyspieszenie transportu informacji głowa-nogi poprzez pamięć ruchową).